BM

Härliga måndag! Kallt ute, men det hoppas vi vänder under dagen. Barnen va' trötta som tusan när jag väckte dem..hehe. Men upp kom de, och iväg for de. Nu sitter jag här och väntar på att mina små ska väckas. Min lilla stund på dagen, när jag kan göra precis vad jag vill..hihi.

Har haft en bra helg. Lördagen lekte vi ute en massa. Lördag em började jag röja på Elidas rum. Fy fan så mkt småsaker den ungen har! Pärlor, Polly Pocket, Barbies, pennor, pyssel.. allt i en enda salig röra. Mkt va' bara inslängt i lådor och hyllor, och jag fick nästan ett utbrott! Eftersom Elida inte verkar kunna ta tag i det själv (vilket jag förstår, när det e' SÅN oreda) så bestämde jag mig för att göra ett ordentligt ryck. Men, hon fick förstås hjälpa till hela tiden!

Lördagkväll blev det mellomys. Ingen av våra favoriter gick vidare. Elliot bestämde sig för att rösta på Sean Banan istället, och tom grät när han åkte ut. Awww! <3

Igår va' Johan ledig. HELA dagen röjde vi på övervåningen. Elidas rum e' sååå fint nu! ALLT e' sorterat och städat. Det e' nästan så jag kan börja tjuta när jag ser förändringen. Det blev sååå bra! Men gud vilken tid det tog! En gång i veckan ska vi hjälpa henne att kolla igenom litegrann hädanefter, så det aldrig mer blir så stökigt. Påminna och stötta. Det hjälper ju inte att tjata och skälla.

När barnen hade duschat och kollat på Bolibompa blev det chokladpudding. Och när de hade lagt sig så sjönk jag ner i soffan. Dock e' jag så rastlös, så när vi skulle kolla på Äkta människor kl.21 hämtade jag upp rentvätten, och vek framför tv:n. Johan tycker inte att jag e' riktigt klok ;)

Vad händer idag då..? Jo, jag ska alldeles strax väcka de små. Sen blir det frukost och därefter lite dammsugning osv. Ny tvätt ska vikas och läggas in. Evighetsjobbet här hemma :) Elida ska med en kompis hem efter skolan, och sen ska vi till bm kl.16. Sista gången! Ahhhh!

Halkade till i duschen i lördags, så det kändes som att jag typ gått ner i spagat. Har haft ont sen dess. Som nålar nertill. Skär och sticker gör det. Det måste va' ngt på g. Har aldrig haft sån här stark känsla förut. Kommer bli jäkligt förvånad om det e' omoget när vi åker in till förlossningen. Det måste ha hänt ngt iaf. Lilla Mini e' pigg och alert. Sparkas och buffas. Väcker mig varje natt, så jag måste gå upp och kissa. Det kommer jag INTE att sakna sen ;)

Kommentarer:
Postat av: Hellyh

Jag vill ju se bilder på det 'nya' rummet! :D Det låter som att ni har haft en väldigt bra helg. Jag älskar att rensa & fixa, det är så befriande för själen på nåt sätt, så skönt efteråt! :)



Guuu' så mysigt med Mini sen ! Ihh ! Till & med jag börjar känna mej spänd, haha. ;)

2012-03-05 @ 12:59:31
URL: http://standbyhellyh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?

RSS 2.0