Vardag

Jaha, då va' dagen här. Maken har börjat jobba efter att ha varit hemma en hel vecka. det känns skumt, men samtidigt blir det nog skönt att få tebax våra gamla rutiner igen. Och såklart även slänga in en del nya ;)

Lilla valje fortsätter att vakna och äta en gång på natten, runt 4 snåret. Sen somnar vi om ihop, och han sover när jag går upp vid 7. Idag kom dock Elida ner redan vid halv 7. What..?? Skolsugen tydligen :) Jag låg dock och drog mig till strax efter 7 idag. Väckte sen Elliot, och efter ett tag kom även lillsessan ner. Lille Leon sover än, men ska strax upp. Valje fick frukost i soffan runt kl.8, och nu sover han sött i vagnen, så mamman har hunnit diska och plocka lite.

Idag händer det inte så mkt. Första dagen som jag e' helt själv med allihop, så får väl försöka få rätt på vardagen bara. Valje e' en väldigt snäll bebis, som sällan skriker. Han blir väldigt fort nöjd. Bröstet eller famnen e' det som gäller, men han kan även ta sig en långlur på flera timmar i vagnen eller sängen dagtid. Igår testade vi babysittern en liiiten stund, medans vi skulle äta middag. Inte lika poppis, men kan nog bli :) Nätterna samsover vi. Han somnar hos mig runt kl.22, sen vaknar han till och äter lite vid 4, och sedan somnar han om till typ 8. Så jag kan inte påstå att jag e' trött och sliten precis ;)

Nu ska jag försöka hinna läsa några bloggar, innan dagen kör igång på allvar. Ha det bäst allihop! :)


Kommentarer:

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?

RSS 2.0