1:a maj

Godmorgon! Jag har varit vaken ett tag. Låg och mös med en sovande bebis, innan jag till sist slet mig och gick upp. Solen skiner idag oxå, men det blåser lite. Jag har ätit frukost, och fick plötsligt sällskap av Ellioten vid bordet. Inte vanligt på helgen! Han brukar va' skittrött på morgonen! :)

Igår hade vi en mysig dag. Vi gick upp tidigt, och när Johan kom hem igen från stan, då hade han med sig nybakt franskbröd från maxi. Yum! :) Fm bestod av lite städ och tvätt. Kl.12 åkte Johan och de stora barnen bussen in till stan, för att hämta hem "nya" bilen. Nu står det fyra bilar här ute. Milde tid.

Efter lunch blev det promenix i skogen med hund och barn. Vi trodde att Leon skulle somna i vagnen, men det kunde vi ju få tro. Det hade han inte tid med ;) Laban badade i bäcken igen, och jag hann inte fota. Men en annan dag :)

På kvällen kollade jag och de stora barnen på film, efter att 3 av 5 duschat, och 2 av 5 nattats. Efter filmen satte jag en deg på jäsning, som Johan sen bakade ut. De stora gick och lade sig, jag gick ut med vovven, och sen mös jag ner mig i sängen med Valje. Råkade visst somna, och vaknade till lite när Johan kom och lade sig. Nybakt luktade det, men jag somnade om igen :)

Idag blir det lugnt. Vi skulle egentligen åkt till Kalmar idag, men jag pallar nog inte. Bättre att va' hemma och fixa lite. Ett valv ska inhandlas och en vägg ska rivas. Blir nog ingen rivning idag dock :)




Kommentarer:

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?

RSS 2.0