Fredag!

Tidig morgon idag. Jag vaknade redan 5.40! Flög upp och gick ut med vovvarna. Har man en valp så har man :) Men, det e' fredag idag. Underbara helgen e' på ingång!

Igår hade vi en mysig dag, jag och barnen. Jag och de små va' ute på fm. Leon och Holly lekte för fullt, och jag satt på en filt i gräset med Poppis. Valje sov. Allt va' lungt och skönt, tills Leon for baklänges på en stol i lekstugan. Jag trodde först att han "bara" slagit huvudet i väggen, så jag lyfte upp honom och frågade om han ville sitta hos mamma. Då forsade det blod ur munnen på honom! Jag försökte titta efter om ngn tand åkt ut, men hur lätt e' det när det blöder så mkt..?? Fick ha is i magen, trösta, gå in och torka av honom, och försöka kolla igen. Det slutade blöda rätt fort, och det syntes inget i munnen. Antagligen bet han sig i tungan när han föll. Min lilla plutt! ❤ Han skulle ut direkt igen sen :)

Efter lunchen fick Leon sova middag, sen kom de stora hem, och Elida hade med sig en kompis. Jag fixade chokladpudding och skar upp banan i skivor. Gott! :)

När Leon sovit klart så gick vi ut igen. Det va' riktigt härligt väder igår! Sen började det dock att regna, men vi hann leka ett tag iaf :)

Idag ska de stora barnen på vårvandring, så de ska ha med sig fika. Eftersom det e' hälsoveckan får de inte ha med sig ngt sött, utan det ska va' smörgås, frukt och vatten. Jag har värmt baguetter i ugnen, som nu får svalna lite. Perfekt frukost och matsäck :)

Nu ska jag väcka ungar och gubbe :)




Kommentarer:

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?

RSS 2.0