Hål

Tidig söndag. Fast vi kom i säng jättesent så vaknade jag strax efter 06.30. Kunde omöjligt somna om. Låg och lyssnade efter små hundtassar mot parketten, men det va' helt tyst. Helt stilla. Jag klev upp och smög ut i vardagsrummet, och då vaknade lilla vovven minsann :) Jag lyfte upp honom och spanade sen efter pölar på nedervåningen. Hittade inga :) Gick sen ut i morgonsolen, och lät Poppis göra både det ena och det andra ;)

Nu har jag ätit frukost, läst lite mord och tagit hand om lite tvätt. Tänker tvinga Johan att vika sängkläder och handdukar med mig senare ;) Just nu sover dock alla, så det e' lugnt och skönt här hemma ;)

I fredags hade vi finbesök. Magda och Elina va' här, och en blåbärspaj hade de med sig. Sååå himla gott! Alltid lika mysigt med trevligt sällskap, skratt och prat. Det e' genom sådant man får ny energi. Tack vännen! <3

Igår jobbade Johan. Ända till Växjö skulle han, så det va' tidig morgon för både honom och mig. Jag kan ju omöjligt somna om när han har gått upp. Satte en deg på jäsning istället, och sen blev det nybakade bullar till frukost, till barnens glädje :)

Har bokat in dopet nu. Det gick inte det datum vi ville, och sen e' det ju midsommar, student, syrran ska utomlands osv. Svårt att hitta en helg då alla kan, så jag chansade och frågade prästen om han kunde NÄSTA helg. Det kunde han, så på söndag har vi både dop OCH kalas för Leon, som fyller TVÅ år på fredag! Tror ni jag e' stressad..??!! ;) Skönt att ha det gjort innan allt annat drar igång :)

Idag blir det lugnt, hoppas jag. Jag har varit själv med alla barnen i 6 dagar, förutom kvällstid, så idag vill jag få lite gjort. Johan har sågat upp en ny dörröppning in till vardagsrummet, och börjat bygga igen den gamla. Jag vill egentligen inte erkänna det här, men det blir jäkligt bra! När detta projekt e' klart hoppas jag att han slutför de andra 50 oxå ;)

Ha en bra söndag allihop! :)


Kommentarer:

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?

RSS 2.0