Fullt upp!

Hej å hå! Sorry för mitt slarv, men tiden räcker helt enkelt inte till. Även om jag har de bästa ungarna som finns, och den snällaste och nöjdaste bebisen, så e' det allt annat runt omkring som måste fixas. Tvätten varken tvättar eller hänger upp sig själv, disken måste bli nertvingad i diskmaskinen, golven dammar igen om jag inte gör mitt dagliga race med dammsugaren.. Ja, ni vet. Jag har så mkt tvätt att vika idag så jag snart hyr in personal bara för den sakens skull ;)

I fredags fyllde vår älskade Leon år. TVÅ år! Vi hade köpt en Brio tågbana åt honom, med massa broar, kranar och batteridrivet lok. Det va' poppis! Han älskar verkligen det! Ska köra tåg hela dagarna :) Sjukt så fort tiden har gått sen du kom till oss, älskade unge. Tack för varenda dag jag får spendera med dig! För vartenda skratt, varje kram och puss, och självklart varje utbrott. Det kan inte va' sockersött jämt ;) Leon har verkligen blivit trotsig och envis på sistone. Vrålar så fort han inte får som han vill. Men det svänger snabbt, för helt plötsligt e' han den där goa, glada ungen igen, som vill kramas och gosa. Kan inte minnas att de andra barnen har varit så vilda som honom heller. Igår hittade jag honom i köket, med en glödlampa i varje hand. Undrade var tusan han fått tag på dem! Men visst hade han skruvat ur dem ur våra kökslampor, ovanför köksbordet. Unge!

I lördags bakade vi mest. Kakor och tårtbottnar. I söndags gick jag upp tidigt, och satte en deg på jäsning. Efter två timmar hade vi nybakta bullar här hemma, och sen städade jag medans Johan bakade tunnbröd. Kl.12 började folket trilla in. Först kom pappa, Ann och Stina. Sen kom Johans föräldrar med Valjes tårta. 12.50 körde vi till kyrkan, sist av alla. In och ta på Valje dopdräkten, och sen va' kl.13. Kanske tom lite över ;) Det va' bara vi, ingen gudstjänst eller ngt. Skönt! Valje skötte sig exemplariskt. Han bara sov, och märkte inte ens när han flyttades från Stinas famn till prästens, och sen tebax igen. Inte ens vattnet på huvudet väckte honom :) Vi hade valt två psalmer. "Den blomstertid nu kommer" och "Dansa med änglarna". Snälla Anna (Johans kusin) fotade med vår kamera, så vi fick lite fina bilder :)

Väl hemma igen dukades det fram fika. Först bullar och tunnbröd med lite olika pålägg, och sen kakor och tårta. Folk verkade nöjda med maten. Mkt fina presenter fick både Valje och Leon. Tack alla ni som kom och gjorde dagen så bra och fin :)

Igår va' det lugnt. Elida följde med en kompis hem efter skolan, och vi andra fikade på resterna från i söndags. Har massa kvar än :) Det va' så varmt igår så det va' inte ens skönt att va' ute. Klibbig värme, och det hade visst åskat lite oxå. Får c hur vädret blir idag.


Kommentarer:

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?

RSS 2.0