Oct. 18, 2012

Det e' redan torsdag, och hösten e' verkligen kommen. Träden har ändrat färg och släppt mkt av sina löv på marken. Jag minns fortfarande blåsorna jag fick i händerna när jag krattade löv förra året, men snart får jag väl ta mig en ny sväng :)

Vaknade imorse med halsont och tjockt huvud. Tur att jag inte ska jobba förrän lördag kväll!

Igår va' jag, Holly, Leon och Valje på stan med Magda och Elina. Vi tog bussen 08.55, men det va' nära att vi inte hann. 4 min innan bussen gick kutade jag hemifrån med barnen. Det fanns inte mkt marginal, men vi kom med bussen. Phu!

På stan blev det lite shopping och fika. Inhouse har flyttat till ny lokal, så de hade en massa billigt. Jag köpte 12 glas i tre olika färgkombinationer för 150 spänn. Lagom :) Vann även en olje/vinäger sprayflaska från obh nordica. De 300 första kunderna fick nämligen en lott :)

Lilla V somnade på bussen in, sen vaknade han inte förrän vi väntade på bussen hem. Han e' inte svår den ungen :)

Igår va' det bowling igen för Elida. Hon har gått varje onsdag sen några veckor tebax, men nu går hon själv. Hon va' väldigt ledsen för det, men vill absolut inte sluta. Därför ska Johan nu börja träna med henne, så hon slipper träna ensam. Pappa-dotter tid en gång i veckan ❤ Igår slog hon sin första strike. Jag e' så stolt! Det sitter väl i generna ;)

Igårkväll blev jag ngt paff när Elliot skulle göra sin läsläxa. För några veckor sedan va' jag sjukt stolt över att han kunde ljuda fram lättare ord. Igår ljudade han inte. Han läste! Första gången han har läsläxa, och han kan redan läsa. Han hade 4 sidor i läxa, men ville fortsätta och läste därför 10 sidor till. Galet va' duktig han e'! Jag e' så stolt! ❤

Idag händer det inget spec. Jag ska städa och tvätta lite. Leon ville kolla på Bilar och Valje sover en stund, så bäst att passa på :)




Kommentarer:

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?

RSS 2.0