Söndag

Sorry för långt uppehåll, men jag har faktiskt inte orkat skriva. Blir bara lite kort nu.

Förra veckan fyllde Elida år. 9 år! Helt galet va' stor hon e' nu! Hon går i tredje klass, har engelska och träslöjd, läxor, dansar i popstars, spelar bowling en gång i veckan.. Shit så mkt som hänt på dessa år. E' så otroligt glad och tacksam över att jag får vara din mamma! ❤

I fredags va' Johan jourledig, så då passade jag på att hälsa på Elliot i skolan. Det va' jättemysigt att få va' med några timmar. C vad de gör och så. Johan hade de små hemma, så jag gick själv. Väldigt viktigt att kunna koncentrera sig på bara Elliot.

13.30 va' det dax för Elliots första utvecklingssamtal. Fröken hade bara bra saker att säga om våran duktiga grabb. Han har lätt för att lära sig nya saker, intresserar sig och e' en väldigt bra kompis. Bråkar aldrig osv. Skönt att höra, men det visste jag ju iofs redan. Mkt stolta e' vi!

Igår skulle Eluda egentligen haft kalas för hela klassen, men få flera i klassen varit/e' sjuka, en del i magsjuka, så valde vi att skjuta fram det. Vill inte ha hem det till mina små. Magsjuka e' inget man SKA ha varje år, som vissa verkar tro. Man kan försöka undvika det. Tre av mina barn har haft det en gång i hela sitt liv, och jag har nästan aldrig haft det heller. Om vi hjälps åt så kan vi förhindra smittan. Stanna hemma MINST 48 timmar efter sista kräkningen/diarrén. Tvätta händerna och om du vill så kombinera med handsprit. Endast handsprit hjälper inte. Tvål och vatten e' det som gäller!

Igår kom min älskade syster Stina hit. Värsta myskvällen med godis och chips blev det. Kollade på Mirror Mirror. Den va' rätt bra :) Stina ska stanna tills imorgon, så det blir en mysig söndag och måndag oxå :)

Nu ska jag väcka lite barn :)


Kommentarer:

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?

RSS 2.0