Studiedagar

Lustig morgon. De stora barnen har studiedag, så jag såg fram emot en härlig sovmorgon. Till 7 iaf. Men kl.5 vaknade Valje. What..? Han som aldrig vaknar så tidigt. Lade över han i vår säng. Han snuttade lite, och låg sen och skrattade och bubblade i en halvtimme, innan han däckade. Lilla älsklingen! När klockan ringde va' jag astrött, och jag låg faktiskt kvar i sängen till halv åtta. Gutt att inte behöva stressa upp och iväg med alla barn. Studiedag imorgon oxå, så det e' redan helg här :)

Det händer inget spec här idag. Jag ska inte jobba ikväll, för Johan ska på teammöte med jobbet. Blir en heldag med ungarna. Kanske behöver en promenix ikväll, haha! ;P

Testade ju colourcatch gör första gången häromdagen. Det e' som pappersark som e' behandlade ned ngn kemikalie, så de suger åt sig överflödig färg och även smuts. Lade i en hel maskin med bara molokläder. Många moloplagg har ju vitt i sig, fast med knalliga kantband. Testade att lägga ett ark i den maskinen, och det förblev vitt. Arket alltså, men även tvätten :)

Sen testade jag att lägga ett ark i en maskin med "grått". I min gråa hög har jag grönt, blått, lila, rosa, gult.. Det arket blev orangefärgat, så det va' lite skillnad :)

Nu ska jag fixa disken. Tur man har diskmaskin ;)


Kommentarer:

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?

RSS 2.0