Tandis

Tjo, sent inlägg idag. Det e' fredag, men jag har spenderat min fredagskväll på jobbet. Nydalen 16-21 blev det idag. En mkt trevlig kväll! Det kändes verkligen inte som det va' 4 år sen jag jobbade där.

Igår blev det inte så lugnt som jag hade önskat. Efter mitt förra inlägg bet jag av en hörna på en kindtand. Ringde folktandvården och blev erbjuden en tid kl.13. Tackade nä och skulle återkomma en dag jag kunde. Kunde ju inte åka dit själv med 5 ungar. Eller..? Kan man det..?

Efter att ha kollat busstider ringde jag upp ft igen. Fick en tid 13.15. Väckte barn och fixade oss iordning. 11.30 gick vi hemifrån. Tog ut lite pengar och handlade fika, sen åkte vi bussen in till stan 12.05. Vi va' framme i O-hamn typ tio i ett. Gick till folktandvården. Barnen fikade lite och jag gav V mat, innan vi gick in.

V fick följa med in till tandläkaren, de andra fyra fick sitta i väntrummet. Hade enorm tur som fick komma till min egen tandläkare, trots att jag fått en jourtid. Visste inte om att det va' honom jag skulle till, så blev både överraskad och lättad. Hatar ju att gå dit! Han lagade tanden medans lilla V satt och bubblade och lekte i vagnen. Vilken superduktig och nöjd bebis jag har!

Har ju frisktandvård nu, så igår kostade besöket ingenting. Jag fick bara gå rakt förbi kassan efteråt. Det kändes gutt! Gick sen på stan ett tag med barnen. De fick köpa varsin sak för att de varit sååå duktiga. Elida köpte en tröja, Elliot en lego herofactory, Holly ett litet legoset och Leon en bil :) Sen tog vi bussen hem igen. Allting går, och det e' jätteskönt att ha fått det gjort på en gång!

Nu e' jag astrött så det blir sängen. Måste ladda om inför jobb i hemtjänsten både imorgon och på söndag. 16-21 båda dagarna. Yay! :)


Kommentarer:

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?

RSS 2.0