Feber

Jaha, då va' det småkillarnas tur att få feber. Igår middag började både Leon och Valje att bli heta och röda om kinderna, bara pang! Lilla V va' helt däckad hela em. Han har sovit oroligt hela natten, hos mig. Har varit uppe med honom ett par ggr. Tröstat, gett Alvedon. Vid sex fick han en flaska välling, och har sovit i sin säng sen dess.

Lille Leon har ont i sin fot/sitt ben. I förrgår ramlade han och Elida i hallen. Han vägrade sen gå på sitt ben. Igår vid kl.14-15 ringde jag sjukvårdsupplysningen, eftersom han fortfarande inte ville gå. Han har krupit med foten i luften, om han varit tvungen, annars har han bara suttit i soffan. De tyckte att vi skulle åka in med en gång. Han blev röntgad men det va' tack och lov inget brutet. Foten va' lite svullen, men det som läkaren reagerade på va' att den onda foten va' mkt varmare än den friska. Han går inte idag heller, men jag hoppas det onda går över snart! Min lilla plutt!

Nu vaknade lilla V!


Kommentarer:

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?

RSS 2.0