I'm alive!

Hello! Jag lever! Det trodde ni inte va'..? ;P Har haft fullt upp, mest hela tiden, så har varken haft tid eller lust att blogga. Men nu e' jag på g igen. Kanske ;)

Vad har hänt sen sist då..? Jo, vi har firat både jul och nyår, jag har haft mina ups and downs, vi har varit gräsligt sjuka, jobbat massor..

Nån vecka innan jul fick vi veta att flera i släkten blivit inbjudna till Johans föräldrar på julafton, men inte vi. De nio år som vi har varit föräldrar har vi aldrig firat jul hos våra barns farmor och farfar. De har aldrig sett tindrandet i våra barns ögon när tomten kommit och missat deras allra första julklappsöppnande. Det som man aldrig någonsin kan spola tebax och vara med om igen. Det gör mig så ont att de ville fira sitt sjätte barnbarns första julafton med honom, medans vi inte ens blev tillfrågade.

Och om jag mår dåligt över detta, hur mår då Johan..? Efter att han ifrågasatt varför vi inte blivit bjudna va' vi helt plötsligt välkomna. Vi firade för första gången på 17 år julafton hemma hos Johans föräldrar. Alla va' såklart trevliga, maten va' jättegod, vi fick alla fina paket, men jag känner mig inte hemma där. Jag har alltid varit ett svart får. Jag tassar på tå, rädd för att göra bort mig, orolig för att de inte ska tycka om mig, att jag inte ska vara bra nog.

Natten efter julafton blev jag dålig. Jag låg i soffan hela juldagen. Dagen efter blev lilla V sjuk. Han kräktes ett par ggr på kvällen. På natten kräktes Elida flera ggr. Så jag sov typ ingenting. På em började Elliot kräkas. På kvällen va' det Leons tur. Och på natten, när tre redan spydde, började Holly. Jag hade alltså fyra ungar här hemma som spydde samtidigt. Trodde aldrig att jag skulle klara av det. Johan har sån extrem kräkfobi, så han kunde inte hjälpa mig. Jag va' helt själv. Kände mig helt ensam i denna värld. Holly hade det värst. Hon spydde varje kvart mellan 01 och 07. Sen sov vi i 2 timmar, och klockan 09 vaknade hon och kräktes igen.

Nu e' vi friska igen, tack och lov! Det va' en pärs som jag inte önskar ngn!

Idag började skola och dagis igen efter ett alldeles för kort jullov. Varför ska ledigheten gå så snabbt..? Ikväll väntar jobbet igen för min del. Fullt upp, mest hela tiden ;)




Kommentarer:

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?

RSS 2.0