For life

Om ni bara visste hur ofta jag klickar in på bloggen, skriver några rader (eller många) och sen bara raderar allt igen. Men det funkar ändå. Jag får skriva av mig. Det e' ju ändå det viktigaste. Jag struntar i hur många som läser min blogg. Jag skriver för min egen skull. För att rensa och göra plats i mitt fullproppade huvud. Radera demoner och bara memorera det viktigaste. 

Vissa händelser i livet vill man bara plocka bort. Fast det finns ändå små fragment som måste få vara kvar, som gjort att du trots allt står där du e' idag. Allt går inte att radera. Hur skulle mitt liv c ut då..? Vissa sprickor e' for life. Du kan hjälpa till med lite lim och fylla ut med glädje och kärlek, men den knaggliga ytan kommer alltid att påminna dig. Den kommer inte att bli helt blank igen. 

Men jag mår bra. Det gör jag. Jag e' ju den där misstänksamma, som inte släpper in vem som helst. Ibland råkar jag dock öppna mig, men jag lär mig av mina misstag. Och har du blivit utslängd så kommer du aldrig in igen. Men jag klarar mig. Tro aldrig ngt annat. Jag har varit med om värre. Det här e' en droppe i havet i jämförelse. Jag känner inget mer. 





Kommentarer:

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?

RSS 2.0