Lycka e' att få vara er mamma

Då va' det dax för en ny vecka, igen! Imorgon e' det två hela månader sen Holly kom till oss. Vart har dessa veckor, dagar, timmar osv tagit vägen. Minns när jag satt i Västervik, ngn timme efter förlossningen, med min nya, lilla flicka i famnen. Hur jag strök över hennes tunna, mjuka hår och pussade henne i den ljuvligt doftande nacken. När jag tänker tebax på den där allra första dagen, på den första stunden då hon först kom ut, då hade jag kunnat skaffa mig en till liten dyrgrip. Barn e' verkligen den största gåvan man som människa kan få. Varför går tiden så himla fort..?

Låg och pratade länge med älskling igår, innan vi somnade. Tänk att vår "bebis" fyller 6 år i höst. Hon börjar snart i förskolan. Och vår andra "bebis" blir 4 år i sommar. Han börjar på Stjärnan efter sommaren. Tiden med barnen bara springer iväg, och man börjar få riktig panik. Vissa dagar och veckor känns så långa, nästan oändliga. Men samtidigt så har de 6 åren som gått sen vi för första gången blev föräldrar, rusat förbi oss i megafart. Mina fina barn. Så mkt lycka ni skänker mig.

Mina stora barn e' på dagis. Vi va' ute i så god tid idag, så vi fick söla på vägen dit. Annars har vi så bråttom så vi nästan får springa :) Båda två skulle va' ute först. Lovade kidsen att vi skulle ha tebjudning uppe i deras rum sen när de kommer hem. De e' så glada över att rummet e' klart nu. Igår va' de där uppe och lekte precis heeela dagen. Inget tjat om tv alls. Ska ta några bilder sen, så ni får c.

Blir antagligen en bloggpause ett tag nu, eftersom min kära make bestämt sig för att sälja datorn och köpa en ny. Det tar ju ett tag innan den nya kommer. Men förhoppningsvis dröjer det inte alltför länge. Blir galen på honom, men jag orkar inte säga ngt. Tänker köpa mig en ny liten dator istället, så fort jag hittar en rooosa som e' bra. Sen kan han köpa och sälja sin dator bäst han vill.

Nä nu måste den här mamman göra lite nytta, innan det e' dax att hämta hem barnen. Återkommer nog med bilder sen. Bye!


Kärlek! <3

Kommentarer:
Postat av: Teres

STOPP! Om dina barn är så stora som 6 & 4 år, betyder de ju att MINA barn är 6 & 4 år... De kan väl inte stämma... ?? De va ju nyss bebisar! Små, skrikande, jollrande bebisar! MAKALÖST!

2009-02-09 @ 18:05:40
URL: http://tjejorna.wordpress.com
Postat av: Fia

Javisst e' det helt otroligt! Hur kan tiden ha gått så fort sen dess..??

2009-02-09 @ 23:24:13
URL: http://sessanfia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?

RSS 2.0