Lillsessan 3 år!!

En snöig nobeldagsmorgon, för tre år sedan, vaknade jag kl.05.07. Med 3 dagar kvar till BF, och med bara lite mensvärk i ryggen gick jag upp för att kissa. Denna mensvärk förvärrades dock snabbt, och drygt en timme senare började vi våran färd mot förlossningen. På oplogade vägar i fullt snöoväder körde vi iväg. Ungefär halvvägs insåg vi (eller jag) att det aldrig skulle gå, vi skulle aldrig hinna in i tid. Johan ringde 112, och jag gick emot alla naturlagar som finns, och KNEP för kung och fosterland. Värsta bilfärden i HELA mitt liv! Ambulans kom, och jag åkte iväg, med Johan körandes efter i våran bil.

Väl inne på förlossningen gick vattnet, och sen va' det bara att krysta. Kl.08.12, tre timmar efter att jag hade vaknat av mensvärk, föddes våran lillsessa. Våran Holly. Våran dramaqueen som nästan skrämt slag på oss iom sin plötsliga entré här på jorden. Du va' så efterlängtad och älskad från första sekund! Du va' en pusselbit som passade perfekt in i det pussel vi redan påbörjat.

Här började det.




Idag fyller du tre år. TRE ÅR! Grattis älskade! <3






Och ni som inte läst förlossningsberättelsen kan göra det här! :)



 


Kommentarer:

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?

RSS 2.0