Vägg

Härliga söndag! Det e' sååå skönt att vakna tidigt på morgonen, ge sig upp till skogen med hundarna, och hela tiden veta att "när jag kommer hem, då kan jag krypa ner under täcket igen". Sååå skönt! Klockan va' inte ens sex när vi va' ute, och sen vaknade jag igen strax efter åtta. Totalt utvilad! Nu har jag ätit frukost i lugn och ro, och väntar på att resten av huset ska vakna :)

Idag fortsätter bygget här hemma. Igårkväll gjorde Johan klart själva ramen till den nya väggen i tjejernas blivande rum. Idag ska det alltså bäras upp gipsskivor, sättas isolering och sen e' det klart! Jag skriver som att det e' jag som gör allt det här, men det ska ni inte tro! Visst, jag hjälper till att bära, jag hjälper till att hålla, jag hjälper till att hämta saker.. men att bygga och renovera e' jag inte direkt ngn hejare på. Tur att min man e' duktig :)

Imorgon bär det av till Kalmar. Eftersom vi räknar med att väggen blir klar idag, så måste det inhandlas tapeter till den (den kommer bli som en fondvägg på båda sidor), nya sänglampor till tjejerna, taklampor, förvaring, lister... så därför blir det Ikea, Rusta och Bauhaus som kommer få besök av oss imorgon. Jag hoppas såååå att mamma kan hämta Elida i skolan, när hon slutar kl.13, så att vi kan komma iväg lite tidigare. Har ju lite tapetsering och annat som måste ordnas imorgon. Annars får vi väl köra när hon har slutat. Vi får c hur det blir.

Idag börjar Elidas dans oxå. Hon kommer att gå fortsättningskursen denna terminen. De ringde från dansklubben, och frågade vilken grupp hon ville va' med i, då det e' första året som de har två grupper för denna åldergrupp. Elida fick själv välja om hon ville gå i nybörjargruppen en termin till eller i fortsättningsgruppen. Som hon har längtat efter att dansen ska börja igen :)

Igår va' Johan borta i stort sett hela dagen. Först jobbade han, sen va' han hemma i ca 2 timmar, och sen stack han på hockey. Tur att jag och barnen e' riktiga hejare på att roa oss själv :) Jag fick gjort hur mkt som helst igår, så tom älskling, som annars brukar va' totalt blind, såg skillnaden när han kom hem. Vi har haft lite kartonger i vårat sovrum, precis bredvid altandörren, som skulle sorteras om och bäras ner i källaren. Det har liksom aldrig blivit av, så de har stått där, i säkert 1 månad. Bläh! Men igår så fick jag ett ryck, och städade bort alltihop!

Mkt rentvätt hade vi igår oxå, som vi har nästan varje dag. Elida hjälpte mig att vika allt och lägga det i olika högar. Sen hängde hon faktiskt in både sina egna och Elliots kläder. Barnarbete, jag vet, men shhh, skvallra inte för ngn ;) Tycker det e' himla roligt att hon faktiskt gillar att hjälpa till :)

Nä, nu måste jag väcka lillsessan, innan hon sover bort hela fm :) Bye!

Kommentarer:
Postat av: Anna

Mäh! Det är väl inte barnarbete! Älskar när barnen kan hjälpa till, lagarbete! Allas insats räkans. Hemmet är ju hela familjens. Tycker det är kanooon! Måste få känna sig behövd tänker jag!



Kram

2011-01-30 @ 17:00:47
URL: http://anna.soyseth.se/
Postat av: Fia

Lite ironi där Anna :) Klart att man ska hjälpas åt! Och när barnen dessutom tycker det e' kul e' det ju kanon! :)

2011-01-31 @ 09:09:11
URL: http://sessanfia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?

RSS 2.0